Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie

24.06.2021

Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie

Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie

Od 21 czerwca 2021 r. można ubiegać się o wsparcie finansowe na "Modernizację gospodarstw rolnych", i to we wszystkich pięciu jej obszarach. Wnioski Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje do 19 sierpnia 2021 r.

Po raz pierwszy w tym samym terminie można składać wnioski o przyznanie pomocy dotyczące wszystkich obszarów wsparcia w ramach "Modernizacji gospodarstw rolnych", tj.: rozwój produkcji prosiąt (obszar A); rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B); rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C); inwestycje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) oraz nawadniania w gospodarstwie.

Wysokość i poziom pomocy

Limity wsparcia, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynoszą:  

  • rozwój produkcji prosiąt (obszar A) – 900 tys. zł;
  • rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) – 500 tys. zł;
  • rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) – 500 tys. zł;
  • inwestycje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) – 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach maksymalna wysokość pomocy wynosi 200 tys. zł;
  • nawadnianie w gospodarstwie – 100 tys. zł.

Pomoc na „Modernizację gospodarstw rolnych” we wszystkich obszarach jest, co do zasady, przyznawana w postaci dofinansowania wydatków przeznaczonych na realizację danej inwestycji. Standardowo wynosi 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy o wsparcie ubiega się młody rolnik lub gdy robi to wspólnie kilku rolników, poziom dofinansowania jest wyższy i wynosi 60 proc., z tym że w przypadku inwestycji w nawadnianie o pomoc nie może ubiegać się wspólnie grupa rolników.  

Można złożyć tylko jeden wniosek, ale jest wyjątek

W przypadku tegorocznych naborów na inwestycje w produkcję prosiąt, produkcję mleka krowiego, produkcję bydła mięsnego czy inwestycje związane z racjonalizacją produkcji, czyli mówiąc inaczej w przypadku inwestycji w obszary A, B, C czy D, można złożyć tylko jeden wniosek o pomoc. Zatem jeżeli rolnik zdecyduje się starać o pomoc na inwestycje w produkcję prosiąt, czyli obszar A, nie może już ubiegać się o wsparcie w ramach działań z obszarów B, C czy D. Natomiast może złożyć wniosek na inwestycje w nawadnianie gospodarstwa.

Kto może otrzymać wsparcie

O dofinansowanie inwestycji w produkcję prosiąt (obszar A) mogą ubiegać się rolnicy, którzy posiadają gospodarstwo wielkość ekonomicznej nie mniejszej niż 13 tys. euro i nie większej niż 250 tys. euro. Natomiast jeżeli rolnik planuje inwestycje związane z produkcją mleka krowiego (obszar B), bydła mięsnego (obszar C) czy związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D), wielkość ekonomiczna gospodarstwa nie może być mniejsza niż 13 tys. euro i nie większa niż 200 tys. euro.

Wyjątek stanowią gospodarstwa osób wspólnie wnioskujących. W takim przypadku wielkość ekonomiczna pojedynczego gospodarstwa może być mniejsza od 13 tys. euro, przy czym suma wielkości ekonomicznej wszystkich gospodarstw musi wynosić co najmniej 15 tys. euro, a po zrealizowaniu inwestycji, wielkość ekonomiczna gospodarstwa każdego z wspólnie wnioskujących rolników powinna osiągnąć wartość co najmniej 13 tys. euro.  

Natomiast w przypadku inwestycji w nawadnianie wystarczy, by gospodarstwo rolnika ubiegającego się o pomoc miało powierzchnię co najmniej 1 ha i nie więcej niż 300 ha, a on sam był pełnoletni. Może ewentualnie prowadzić produkcję w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej. Dodatkowo rolnik musi udokumentować osiągnięcie przychodu z działalności rolniczej w wysokości co najmniej 5 tys. zł. Warunek ten nie dotyczy tych, którzy gospodarują krócej niż 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o pomoc.

Gdzie złożyć wniosek

Wnioski należy składać osobiście lub przez upoważnioną osobę w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR. Można to zrobić również przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Poczty Polskiej lub elektronicznie – za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.

Modernizacja gospodarstw rolnych - obszary A-D:

Więcej informacjiotwórz  (link do tej nazwy otwórz: https://www.arimr.gov.pl/pomoc-unijna/prow-2014-2020/poddzialanie-41-modernizacja-gospodarstw-rolnych-obszar-a-d.html )

Dokumenty aplikacyjne – otwórz (https://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wszystkie-wnioski/prow-2014-2020/poddzialanie-413-modernizacja-gospodarstw-rolnych.html

Modernizacja gospodarstw rolnych – w obszarze nawadniania w gospodarstwie:

Więcej informacji – otwórz https://www.arimr.gov.pl/pomoc-unijna/prow-2014-2020/poddzialanie-41-modernizacja-gospodarstw-rolnych-obszar-nawadniania-w-gospodarstwie.html

Dokumenty aplikacyjne – otwórz https://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wszystkie-wnioski/prow-2014-2020/poddzialanie-413-modernizacja-gospodarstw-rolnych-obszar-nawadniania-w-gospodarstwie.html

Aktualności

03.09.2021

REGULAMIN „DOŻYNEK GMINNO-PARAFIALNYCH 2021”

 

REGULAMIN „DOŻYNEK GMINNO-PARAFIALNYCH 2021” ORGANIZOWANYCH W TRAKCIE EPIDEMII WIRUSA SARS-CoV-2 W POLSCE

 

§ 1. 1. Regulamin „Dożynek Gminno-Parafialnych 2021”, zwany dalej „Regulaminem”, został wydany w związku z organizacją w dniu 5 września 2021 r. „Dożynek Gminno-Parafialnych 2021” zwanych dalej „Ceremonią”, na boisku szkolnym znajdującym się na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Będkowie.

 

2. Organizatorami „Dożynek Gminno-Parafialnych  2021” są:

 

1) KGW Wykno;

2) Sołectwa Gminy Będków;

3) Wójt Gminy Będków.

 

3. Regulamin określa warunki i zasady zachowania się osób obecnych na Ceremonii.

 

4. Wejście i przebywanie osób na terenie Ceremonii oznacza bezwzględną akceptację Regulaminu. Osoby znajdujące się na terenie Ceremonii są obowiązane zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób.

 

§ 2. Warunki uczestnictwa w Ceremonii.

 

Ceremonia rozpocznie się  uroczyście odprawioną Mszą Świętą z okazji Dożynek o godzinie 12:00, a zakończy zabawą taneczną o godzinie 22:00.

Ceremonia, której dotyczy Regulamin nie ma charakteru imprezy masowej, o której mowa w ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. 2171, z późn. zm.).

Wstęp na teren Ceremonii mają jedynie osoby zaproszone.

Na teren Ceremonii może wejść oraz przebywać na nim wyłącznie osoba, która:

1)  nie znajduje się pod wpływem działania alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych działających podobnie;

2)  nie narusza przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu;

3)  stosuje się do zarządzeń i poleceń organizatorów Ceremonii, pracowników służby informacyjnej i porządkowej, a w przypadku interwencji funkcjonariuszy Policji lub pracowników innych uprawnionych służb i organów – do ich poleceń.

 

§ 3. 1. Zabrania się wnoszenia na teren Ceremonii i posiadania:

 

1)  broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, materiałów pożarowo niebezpiecznych;

2)  napojów alkoholowych, środków odurzających, substancji psychotropowych i innych działających podobnie;

3)  pojemników do rozpylania gazu, substancji palnych, żrących lub farbujących;

4)  wyrobów pirotechnicznych bez zezwolenia organizatorów.

Zabrania się:

1)  wywoływania zajść przy użyciu siły fizycznej;

2)  niszczenia urządzeń, instalacji technicznych, tablic informacyjnych, pojemników  zawierających odpady itp. oraz zaśmiecania i zanieczyszczania terenu;

3)  rzucania przedmiotami;

4)  załatwiania potrzeb fizjologicznych poza toaletami;

5)  rozniecania i podsycania ognia;

6)  zaśmiecania terenu.

 

Zabrania się, bez pisemnej zgody organizatorów: wprowadzania, wnoszenia lub wwożenia na teren Ceremonii zwierząt.

Zabrania się wstępu na miejsca nieprzeznaczone dla publiczności. Zakaz dotyczy w szczególności sceny, zaplecza sceny.

§ 4. Transmisje, nagrania radiowe i telewizyjne, filmowanie i wykonywanie zdjęć na terenie Ceremonii mogą odbywać się wyłącznie za zgodą organizatorów.

 

§ 5. Udział uczestników w Ceremonii jest dopuszczalny pod warunkiem:

 

1)    zachowania odpowiedniego dystansu: min. 1,5 metra od innego uczestnika Ceremonii;

2)    braku objawów choroby: podwyższona temperatura, kaszel, katar, duszności itp.;

3)    nie przebywania na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym;

4)    wyrzucania zużytych środków ochrony osobistej do dedykowanych pojemników;

5)    zdezynfekowania dłoni przy wejściu na teren Ceremonii;

6) korzystania z udostępnionych na terenie Ceremonii płynów do dezynfekcji rąk.

 

§ 6. Uczestnik Ceremonii ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone przez niego na terenie, gdzie odbywają się uroczystości w stosunku do innych jej uczestników jak i za szkody wyrządzone w mieniu Organizatorów.

 

§ 7. Służba medyczna zlokalizowana będzie na terenie Ceremonii w wyznaczonym i oznakowanym miejscu. Zadaniem służby jest udzielanie pomocy medycznej osobom potrzebującym, a w razie konieczności wydanie stosownych dyspozycji w celu przetransportowania osób wymagających pomocy szpitalnej.

 

§ 8. 1. W przypadku zauważenia pożaru lub innego miejscowego zagrożenia należy postępować zgodnie z poniższą instrukcją:

 

1)  kto zauważy pożar lub inne miejscowe zagrożenie podczas Ceremonii zobowiązany jest:

 

-  powiadomić osoby obecne na terenie Ceremonii - pełniące obowiązki w zakresie zabezpieczenia pod względem porządkowym i bezpieczeństwa lub powiadomić pracowników, którzy noszą w widocznym miejscu identyfikatory z napisem „Organizator Gmina Będków",

 

-  powiadomić uczestników Ceremonii znajdujących się w bezpośrednim zagrożeniu i jak najszybciej opuścić miejsce zagrożenia;

 

2)  organizatorzy zobowiązani są bezzwłocznie powiadomić odpowiednie służby ratownicze i równocześnie rozpocząć akcję ratowniczo - gaśniczą lub ewakuację;

3)  do czasu przybycia służb ratowniczych kierownictwo akcją obejmuje osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo i porządek na terenie Ceremonii;

 

4)  każdy przystępujący do akcji ratowniczo - gaśniczej powinien pamiętać, że:

a)    w pierwszej kolejności należy przeprowadzić ratowanie zagrożonego życia ludzkiego,

b)    należy wyłączyć dopływ prądu elektrycznego w obrębie terenu objętego pożarem,

c)    nie wolno gasić wodą z hydrantów urządzeń elektrycznych będących pod napięciem, do tego celu służą odpowiednie gaśnice znajdujące się na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego,

d)    w miarę możliwości usunąć z zasięgu ognia wszystkie materiały palne.

 

2. Organizator nie bierze odpowiedzialności za sytuacje będące wynikiem nie przestrzegania zawartych powyżej postanowień oraz zarządzeń i poleceń służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek.

 

§ 9. 1. Przebieg Ceremonii będzie utrwalany przy pomocy urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.

 

2. Osoby uczestniczące w Ceremonii, o których mowa w Regulaminie wyrażają zgodę na nieodpłatne utrwalenie ich wizerunku i/lub głosu (w formie zdjęcia i/lub nagrań wideo), a także rozpowszechnianie wizerunku i głosu w mediach (prasa, radio, telewizja, strona internetowa).

 

§ 10. Regulamin jest dostępny do wglądu:

 

1)  na stronie internetowej www.bedkow.com.pl;

2)  na terenie Ceremonii;

3)  w siedzibie Urzędu Gminy Będków.

 

§ 11. Osoby uczestniczące w Ceremonii, o których mowa w niniejszym Regulaminie, zobowiązane są do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych dostępnych na stronie internetowej http://bip.bedkow.com.pl/.

Czytaj więcej...
Portal ARiMR pod nowym adresem

31.08.2021

Portal ARiMR pod nowym adresem

Od 1 września 2021 r. portal ARiMR dołącza do rządowej platformy www.gov.pl, która scala witryny wszystkich ministerstw i innych podmiotów publicznych. Nowa strona odpowiada standardom ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.Z początkiem września strona Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa znajdować się będzie pod adresem: www.gov.pl/arimr. Po wpisaniu starego adresu strony: www.arimr.gov.pl użytkownicy będą automatycznie przekierowywani na nową platformę: www.gov.pl/arimr.Wszelkie uwagi dotyczące działania portalu będzie można przesyłać na adres: nowastrona@arimr.gov.pl. Portal www.gov.pl to witryny poszczególnych resortów i innych podmiotów wykonujących zadania publiczne, a także serwisy, które oferują wiele usług dla obywateli. Docelowo platforma ma zawierać kompletne informacje związane z administracją rządową i sprawami publicznymi.

Czytaj więcej...
zdjecia

30.08.2021

Zmiana numeru alarmowego

 

Czytaj więcej...
dożynki

23.08.2021

DOŻYNKI GMINNO-PARAFIALNE W BĘDKOWIE 2021

Serdecznie zapraszamy :)

Czytaj więcej...
plakat

20.08.2021

Koncert

Serdecznie zapraszamy :)

Czytaj więcej...
Dyżury Rachmistrza Spisowego w Urzędzie Gminy Będków

20.08.2021

Dyżury Rachmistrza Spisowego w Urzędzie Gminy Będków

Dyżury Rachmistrza Spisowego w Urzędzie Gminy Będków 

Czytaj więcej...

Wyszukiwarka