03.09.2021
REGULAMIN „DOŻYNEK GMINNO-PARAFIALNYCH 2021”
REGULAMIN „DOŻYNEK
GMINNO-PARAFIALNYCH 2021” ORGANIZOWANYCH W TRAKCIE EPIDEMII WIRUSA SARS-CoV-2 W
POLSCE
§ 1. 1. Regulamin
„Dożynek Gminno-Parafialnych 2021”, zwany dalej „Regulaminem”, został wydany w
związku z organizacją w dniu 5 września 2021 r. „Dożynek Gminno-Parafialnych
2021” zwanych dalej „Ceremonią”, na boisku szkolnym znajdującym się na terenie
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Będkowie.
2. Organizatorami
„Dożynek Gminno-Parafialnych 2021” są:
1) KGW Wykno;
2) Sołectwa Gminy
Będków;
3) Wójt Gminy Będków.
3. Regulamin określa
warunki i zasady zachowania się osób obecnych na Ceremonii.
4. Wejście i
przebywanie osób na terenie Ceremonii oznacza bezwzględną akceptację
Regulaminu. Osoby znajdujące się na terenie Ceremonii są obowiązane zachowywać
się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób.
§ 2. Warunki
uczestnictwa w Ceremonii.
Ceremonia rozpocznie
się uroczyście odprawioną Mszą Świętą z
okazji Dożynek o godzinie 12:00, a zakończy zabawą taneczną o godzinie 22:00.
Ceremonia, której
dotyczy Regulamin nie ma charakteru imprezy masowej, o której mowa w ustawie z
dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. 2171,
z późn. zm.).
Wstęp na teren
Ceremonii mają jedynie osoby zaproszone.
Na teren Ceremonii
może wejść oraz przebywać na nim wyłącznie osoba, która:
1) nie znajduje się pod wpływem działania
alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych działających
podobnie;
2) nie narusza przepisów prawa oraz postanowień
Regulaminu;
3) stosuje się do zarządzeń i poleceń
organizatorów Ceremonii, pracowników służby informacyjnej i porządkowej, a w
przypadku interwencji funkcjonariuszy Policji lub pracowników innych
uprawnionych służb i organów – do ich poleceń.
§ 3. 1. Zabrania się
wnoszenia na teren Ceremonii i posiadania:
1) broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów,
materiałów wybuchowych, materiałów pożarowo niebezpiecznych;
2) napojów alkoholowych, środków odurzających,
substancji psychotropowych i innych działających podobnie;
3) pojemników do rozpylania gazu, substancji
palnych, żrących lub farbujących;
4) wyrobów pirotechnicznych bez zezwolenia
organizatorów.
Zabrania się:
1) wywoływania zajść przy użyciu siły fizycznej;
2) niszczenia urządzeń, instalacji technicznych,
tablic informacyjnych, pojemników
zawierających odpady itp. oraz zaśmiecania i zanieczyszczania terenu;
3) rzucania przedmiotami;
4) załatwiania potrzeb fizjologicznych poza
toaletami;
5) rozniecania i podsycania ognia;
6) zaśmiecania terenu.
Zabrania się, bez
pisemnej zgody organizatorów: wprowadzania, wnoszenia lub wwożenia na teren
Ceremonii zwierząt.
Zabrania się wstępu
na miejsca nieprzeznaczone dla publiczności. Zakaz dotyczy w szczególności
sceny, zaplecza sceny.
§ 4. Transmisje,
nagrania radiowe i telewizyjne, filmowanie i wykonywanie zdjęć na terenie
Ceremonii mogą odbywać się wyłącznie za zgodą organizatorów.
§ 5. Udział
uczestników w Ceremonii jest dopuszczalny pod warunkiem:
1) zachowania odpowiedniego dystansu: min. 1,5
metra od innego uczestnika Ceremonii;
2) braku objawów choroby: podwyższona
temperatura, kaszel, katar, duszności itp.;
3) nie przebywania na kwarantannie lub pod
nadzorem epidemiologicznym;
4) wyrzucania zużytych środków ochrony osobistej
do dedykowanych pojemników;
5) zdezynfekowania dłoni przy wejściu na teren
Ceremonii;
6) korzystania z
udostępnionych na terenie Ceremonii płynów do dezynfekcji rąk.
§ 6. Uczestnik
Ceremonii ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone przez
niego na terenie, gdzie odbywają się uroczystości w stosunku do innych jej
uczestników jak i za szkody wyrządzone w mieniu Organizatorów.
§ 7. Służba medyczna
zlokalizowana będzie na terenie Ceremonii w wyznaczonym i oznakowanym miejscu.
Zadaniem służby jest udzielanie pomocy medycznej osobom potrzebującym, a w
razie konieczności wydanie stosownych dyspozycji w celu przetransportowania
osób wymagających pomocy szpitalnej.
§ 8. 1. W przypadku
zauważenia pożaru lub innego miejscowego zagrożenia należy postępować zgodnie z
poniższą instrukcją:
1) kto zauważy pożar lub inne miejscowe
zagrożenie podczas Ceremonii zobowiązany jest:
- powiadomić osoby obecne na terenie Ceremonii
- pełniące obowiązki w zakresie zabezpieczenia pod względem porządkowym i
bezpieczeństwa lub powiadomić pracowników, którzy noszą w widocznym miejscu
identyfikatory z napisem „Organizator Gmina Będków",
- powiadomić uczestników Ceremonii znajdujących
się w bezpośrednim zagrożeniu i jak najszybciej opuścić miejsce zagrożenia;
2) organizatorzy zobowiązani są bezzwłocznie
powiadomić odpowiednie służby ratownicze i równocześnie rozpocząć akcję
ratowniczo - gaśniczą lub ewakuację;
3) do czasu przybycia służb ratowniczych
kierownictwo akcją obejmuje osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo i porządek
na terenie Ceremonii;
4) każdy przystępujący do akcji ratowniczo -
gaśniczej powinien pamiętać, że:
a) w pierwszej kolejności należy przeprowadzić
ratowanie zagrożonego życia ludzkiego,
b) należy wyłączyć dopływ prądu elektrycznego
w obrębie terenu objętego pożarem,
c) nie wolno gasić wodą z hydrantów urządzeń
elektrycznych będących pod napięciem, do tego celu służą odpowiednie gaśnice
znajdujące się na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego,
d) w miarę możliwości usunąć z zasięgu ognia
wszystkie materiały palne.
2. Organizator nie
bierze odpowiedzialności za sytuacje będące wynikiem nie przestrzegania
zawartych powyżej postanowień oraz zarządzeń i poleceń służb odpowiedzialnych
za bezpieczeństwo i porządek.
§ 9. 1. Przebieg
Ceremonii będzie utrwalany przy pomocy urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
2. Osoby
uczestniczące w Ceremonii, o których mowa w Regulaminie wyrażają zgodę na
nieodpłatne utrwalenie ich wizerunku i/lub głosu (w formie zdjęcia i/lub nagrań
wideo), a także rozpowszechnianie wizerunku i głosu w mediach (prasa, radio,
telewizja, strona internetowa).
§ 10. Regulamin jest
dostępny do wglądu:
1) na stronie internetowej www.bedkow.com.pl;
2) na terenie Ceremonii;
3) w siedzibie Urzędu Gminy Będków.
§ 11. Osoby
uczestniczące w Ceremonii, o których mowa w niniejszym Regulaminie, zobowiązane
są do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad przetwarzania i ochrony
danych osobowych dostępnych na stronie internetowej http://bip.bedkow.com.pl/.